آموزش شیرینی

طرز تهیه کیک اسفنجی کم کالری و رژیمی

957741650

مواد لازم :بکینگ پودر ۱/۲ ق م
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱/۲ ق م
شیره ی انگور (یا خرما) ۱/۲پیمانه
آرد سفید ۷۵گرم(۳/۴ پیمانه)
آب جوش ۱ ق غ

 

طرز تهیه

برای پخت کیک اسفنجی کم کالری و رژیمی مراحل زیر را طی کنید:

۱- فر را در دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید. پیش از آماده شدن مواد، فر به اندازه ی کافی گرم خواهد بود.

۲- تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و ۱۰ دقیقه با همزن بزنید تا پف کند و پوک شود. ممکن است سرعت همزن تان کم باشد و برای پف کردن تخم مرغ ها، زمان بیشتری نیاز داشته باشید.

۳- شیره، وانیل و آب جوش را به تخم مرغ های پوک شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

۴- آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا کیک به خوبی پف کند.

۵- آرد و بکینگ پودر مخلوط شده را به ظرف تخم مرغ ها اضافه کنید. فراموش نکنید که باید آرد را اندک اندک وارد مواد کنید و به آرامی با دست و به کمک لیسک هم بزنید. بهتر است موقع مخلوط کردن مواد، دست تان را دور ظرف و در یک جهت بچرخانید.

۶- قالب مناسب را چرب کنید و روی آن آرد بپاشید تا راحت تر جدا شود. مواد را داخل قالب بریزید و به مدت نیم ساعت در فر بگذارید.

کیک اسفنجی کم کالری شما آماده است.

این کیک رژیمی تنها ۴۴۰ کالری دارد. شما می توانید آن را به ده قسمت تقسیم کنید و مجاز به خوردن دو قسمت از آن هستید.

نکته:

می توانید به جای شیره ی انگور یا خرما از شکر نیز استفاده کنید اما استفاده از شیره های طبیعی، سالم تر است.
اگر شیره را به موادتان اضافه کردید و احساس کردید بوی ناخوشایندی دارد، می توانید اندکی زنجبیل یا دارچین به کیک اسفنجی تان اضافه کنید. این کار به رفع بوی زخم تخم مرغ ها هم کمک می کند.

admin
احسان 27 ساله ، متولد اصفهان فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع ، علاقه زیادی به طراحی سایت و مدیریت آن دارم ، اهل شعرم مخصوصا حافظ و مهدی اخوان ثالث ، رمان هم می خونم از نویسندگان محبوبم پائولو کوئلو هست ، 8-9 سالی هست در زمینه وبسایت کار میکنم و همیشه دوست داشتم سایتی بدرد بخور واسه کاربرها ایجاد کنم
http://www.keshvaram.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *