زندگي‌ماشيني گاهي فرصت غذاخوردن را هم از انسان‌ها سلب مي‌كند و برخي مجبور مي‌شوند به جاي جويدن آهسته و كامل غذا، در واقع آن را ببلعند تا وقت كمتري تلف شود.
اما تحقيقات نشان مي‌دهد كه آرام غذا خوردن به تناسب اندام كمك مي‌كند. با توجه به نتيجه اين تحقيقات، آن دسته از افرادي كه با آرامش بيشتري غذا مي‌خورند نسبت به سايرين در هر وعده غذايي 70‌كالري انرژي كمتري مصرف مي‌كنند.
پزشكان توصيه مي كنند قبل از شروع غذا استرس و نگراني را از خود دور كنيد و هيچگاه همراه با صرف غذا به كار ديگري مشغول نباشيد چون موجب مي‌شود كنترل ميزان غذايي كه مي‌خوريد از دستتان در برود.
قبل از به دست گرفتن قاشق و چنگال، ابتدا چند نفس عميق بكشيد و تا مي‌توانيد هر لقمه غذا را در دهانتان مزه مزه كنيد. از افراط در نوشيدن مايعات قبل و حين غذا خوردن هم بپرهيزيد.
همواره به ياد داشته باشيد كه طولاني تر شدن زمان غذا خوردن به زود سير شدن كمك مي‌كند، زيرا مدتي طول مي‌كشد تا اين احساس توسط اعصاب به مغز برسد اما در صورتي كه غذا با عجله خورده شود، اين امكان وجود دارد كه حتي پس از سير شدن هم، غذا بخوريم چون هنوز مغز پيغام پر شدن معده را دريافت نكرده است.

گردآوری : مجله اینترنتی صبح نو

این نوشته برای شما جذاب بود؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

پربازدید ترین مقالات