گوگل اعلام كرد اخبار را بر حسب موضوع ارائه كرده و در این راستا تا مدت محدودی با روزنامه‌های نیویورك تایمز و واشنگتن پست همكاری می‌کند. چنانچه این طرح با موفقیت پیش رود، دامنه همكاری با ناشران مختلف گسترش می‌یابد‌.

این طرح گوگل كه “داستان‌های زنده” نام گرفته است، هم‌اكنون توسط برخی از روزنامه‌ها كه محتوا را بر حسب موضوع ساماندهی می‌كنند اجرا می‌شود. در این دسته از روزنامه‌ها سازماندهی جدید مطالب منجر به افزایش ترافیك یا تبلیغات نشده است.

پروژه گوگل كه در حال حاضر شامل تبلیغات نمی‌شود، در آدرس livingstories.googlelabs.com قابل دسترس است. در صورت موفقیت، ناشران می‌توانند از برنامه‌های مرتبط به آن در سایت‌های خود استفاده كنند و در كنار آن نیز درآمد تبلیغاتی داشته باشند.

در این سبك از سازماندهی محتوای خبری، هر صفحه موضوع با خلاصه آغاز می‌شود و سپس تصاویر و شرح وقایع بر حسب زمان وقوع فهرست شده و چند خط نخست مقالات نیز به نمایش درمی‌آید. كاربر می‌تواند در صورت تمایل مقالات مختلف را كه در یك صفحه گردآوری شده، در همان صفحه بدون خروج از سایت و مراجعه به سایت‌های مختلف خبری مطالعه کند.

اینكه ناشران به چه نحو از این تكنولوژی استفاده می‌كنند هنوز مشخص نیست. چنین به نظر می‌رسد كه ناشران و روزنامه‌های مختلف كاربرد‌ها و بهره‌برداری‌های متنوعی از این تكنولوژی به عمل آورند.

گردآوری : مجله اینترنتی صبح نو

این نوشته برای شما جذاب بود؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

پربازدید ترین مقالات