کوچک کردن شکم

هرچند احتمالا نمی‌توانید در عرض یک هفته به هدف کاهش وزن‌تان برسید ، اما می‌توانید تفاوت‌هایی ببینید و مقداری از چربی‌های شکم‌تان را برای شروع آب کنید. نتایجی که از رژیم غذایی و ورزش‌تان می‌گیرید می‌تواند به شما انگیزه بدهد تا ادامه دهید و در بلندمدت به هدف‌تان برسید، بدون اینکه دچار عوارض ناشی از رژیم‌های لاغری نادرست شوید.

کوچک کردن شکم

 

برای کوچک کردن شکم، هدفی واقعی در نظر بگیرید

با تعیین هدف‌های واقعی و قابل دسترس خودتان را برای کوچک کردن شکم‌تان آماده کنید. شما نمی‌توانید فقط چربی‌های شکم‌تان را آب کنید، چون چربی سوزی در تمام بدن‌تان روی خواهد داد، از جمله دور کمر. اما می‌توانید برای شروع لاغر کردن میان تنه‌تان، با کم کردن نیم تا یک کیلوگرم از چربی بدن‌تان شروع کنید و با کمک روش‌های قابل تداوم، طی دوره‌ای طولانی‌تر به هدف کاهش وزن‌تان برسید.

اولین قدم این است که یک اندازه کالری هدف برای خود در نظر بگیرید. شما باید چند کالری کمتر از کالری سوزی روزانه‌تان بخورید تا بتوانید چربی بسوزانید، یعنی تقریبا ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کمتر. این کسر کالری اندک، به شما اجازه می‌دهد در فاز چربی سوزی قرار بگیرید، اما گرسنه‌تان نشود و تدریجا عضلات‌تان را از دست ندهید.

با استفاده از یک محاسبه گر کالری مورد نیاز می‌توانید مقدار کالری مورد نیازتان را تخمین بزنید، سپس باید از آن ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کم کنید.

 

۱- قند و شکر را حذف کنید

هر بار که آب میوه‌ی بسته‌بندی شده بنوشید، کالری بیشتری دریافت می‌کنید تا اینکه خود آن میوه را بخورید. گرچه ادعا می‌شود آب میوه‌های بسته‌بندی شده از خود میوه گرفته می‌شود، اما حاوی مقادیر زیادی شکر، طعم دهنده و رنگ افزودنی است. سعی کنید از مصرف آن‌ها بپرهیزید.

· تقریباً همه ما میل به خوردن شیرینی داریم و نمی‌توانیم از خوردن کیک و شیرینی صرفه‌نظر کنیم! با این وجود، می‌توانید کیک‌هایی که حاوی قند یا شکر مصنوعی کمتری هستند مانند شکلات‌ تیره و شیرینی‌های با کالری کمتر را میل کنید.

۲- مصرف ویتامین C را افزایش دهید

 ویتامین سی به حفظ استرس اکسیداتیو و بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، لیموترش، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، کلم کیل، گریپ فروت و کیوی منابع خوبی از ویتامین C و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و روی هستند. ویتامین C به هضم و حفظ فشار خون کمک می‌کند. بهتر است که هر روز حداقل یک میوه که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است را میل کنید.

۳- خودتان را هیدراته کنید

 نوشیدن آب، حداقل هشت لیوان بزرگ در روز، نه تنها شما را هیدراته می‌کند بلکه سموم اضافی بدنتان را از بین می‌برد و به شما کمک می‌کند تا وزنتان را کم کنید، به خصوص قسمت میانی بدنتان. نوشیدن مقدار کافی از مایعات، به کاهش نفخ قبل از قاعدگی کمک می‌کند.

· قبل از غذا آب بنوشید.

· بعد از اتمام ناهار یا شام و یا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از آن، آب بنوشید.

· اگر هدف‌تان شکم صاف است، توصیه می‌شود که از مصرف الکل اجتناب کنید. الکل، عملکرد سیستم بدنتان را به هم می‌زند و باعث کم آبی بدنتان می‌شود. هر چه آب بیشتری بنوشید، سموم اضافی بیشتری خارج می‌شود. این امر به بدن شما کمک می‌کند تا از سموم مضر خلاص شوید و به مرور زمان وزن بیشتری را کم کنید.

 ۴- پروتئین بیشتری بخورید

خوردن پروتئین با کیفیت بالا به کاهش چربی شکم کمک می‌کند، زیرا پروتئین‌ها به متابولیسم بدن کمک می‌کنند و اشتها را کاهش می‌دهند. ماهی پخته شده، خورش مرغ، سویا، عدس، جوانه و قارچ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 ۵- از غذاهای نشاسته‌ای اجتناب کنید

 نان سفید، برنج، ماکارونی، نودل، ذرت، آرد ذرت، سیب زمینی و غیره همگی نشاسته زیادی دارند. نشاسته، در بدن تجزیه می‌شود. هنگامی که قند بیش از حد در بدن انباشته شود، به عنوان چربی ذخیره می‌شود. برای داشتن شکمی صاف، از مصرف غذاهای نشاسته‌ای خودداری کنید. روی گزینه‌های سالم‌تر مانند نان و برنج  قهوه‌ای تمرکز کنید.

۶- بدن خود را پاکسازی کنید

نفخ و یبوست باید مورد توجه قرار گیرد. برای خلاص شدن از شر سموم، مصرف نوشیدنی‌های سم زدا و خوردن میوه‌ها ضروری است. بدن شما به حمام روزانه نیاز دارد. شما با انجام این کار می‌توانید به راحتی وزن کم کنید. با گذشت زمان، مغز شروع به نادیده گرفتن و جلوگیری از سیگنال‌های بدن می‌کند و شما احساس یبوست و در نتیجه نفخ می‌کنید.

· با نوشیدن یک لیوان بزرگ آب گرم به محض بیدار شدن می‌توانید بدنتان را تنظیم کنید. شما فورا متوجه افزایش فشار شدید در ناحیه شکم خواهید شد. همچنین می‌توانید روزه بگیرید و یا یک رژیم ۸ ساعته را امتحان کنید. یک رژیم غذایی بدون محدودیت، برای کاهش وزن خیلی بهتر عمل می‌کند.

۷- کربوهیدرات سالم بخورید

 لازم نیست که از خوردن کربوهیدرات‌ها به طور کامل خودداری کنید. کربوهیدرات‌ها، انرژی لازم را برایتان تامین می‌کنند و دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی هستند که برای بدنتان مفید است. منابع کربوهیدرات را هوشمندانه انتخاب کنید. برنج قهوه‌ای، بلغور آب پز (Couscous)، فیبر غلات، گندم بلغور و نان تیره می‌تواند به از دست دادن چربی شکم کمک کند. این غلات کامل، سرشار از فیبر هستند که باعث می‌شود احساس سیری کنید و در نتیجه اشتها را کاهش می‌دهد.

۸- روی پروبیوتیک‌ها تمرکز کنید

پروبیوتیک‌ها، شگفت انگیز هستند. آن‌ها از دستگاه گوارش شما حمایت می‌کنند و مطمئن می‌شوند که مواد غذایی به خوبی تجزیه شده‌اند، در نتیجه مشکلات دستگاه گوارشی را کاهش می‌دهد.

· بهترین راه مصرف پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های خوب در رژیم غذایی، مصرف ماست و کره است. حتی می‌توانید مکمل‌ها را نیز مصرف کنید. اما استفاده از روش‌های طبیعی همیشه بهتر است.

کوچک کردن شکم

۹- پیاده‌روی کنید

در این مقاله، بهترین روش‌ها برای از دست دادن چربی شکم بدون ورزش کردن گردآوری شده است. یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای ایده خوبی برای افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی‌های اضافی دور کمر است. می‌توانید در خیابان و یا پارک پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی در اوقات فراغت قطعاً به عنوان ورزش محسوب نمی‌شود.

۱۰- وضعیت بدن خود را به درستی نگه دارید

اولین قدم برای داشتن شکم صاف، درست نگه داشتن وضعیت بدن است. اگر قوز کنید و یا شکم خود را جلو نگه دارید با گذشت زمان متوجه برجستگی شکم‌تان می‌شوید. صاف نشستن و درست راه رفتن، باعث می‌شود که شکمتان کوچک‌تر و عضلات آن محکم‌تر به نظر برسد.

· برای صاف ایستادن، تصور کنید که قسمت بالایی بدنتان (بخصوص شانه‌ها) را با طنابی که به سقف آویزان است می‌کشید. برای بهبود وضعیت خود در هنگام نشستن، مطمئن شوید که پاهای شما کف زمین را لمس می‌کند. همچنین می‌توانید یک بالش را در پشت خود قرار دهید تا مطمئن شوید که صاف روی صندلی نشسته‌اید.

۱۱- خواب کافی داشته باشید و استرس‌تان را کم کنید

آیا نگران کاهش چربی شکم بدون ورزش کردن هستید؟ نگران نباشید! وقتی نگران هستید و کار می‌کنید، بدن شما هورمون‌های استرس و استروئید تولید می‌کند که به طور مستقیم بر دستگاه گوارش شما تأثیر می‌گذارد و منجر به نفخ و یبوست می‌شود.

12- برای کوچک کردن شکم، از رژیم‌های لاغری مضر پرهیز کنید

بهترین کاری که می‌توانید برای کوچک کردن شکم‌تان انجام دهید این است که به صورت پیوسته و به آرامی چربی‌های شکم را آب کنید، نه فوری و سریع. سراغ رژیم‌های لاغری که به شما وعده‌ کاهش وزن زیاد طی یک هفته را می‌دهند نروید، چون در این رژیم‌های لاغری، تمام گروه‌های غذایی حذف شده‌اند یا اینکه فقط اجازه‌ خوردن دو سه غذا را به شما می‌دهند. این رژیم‌های لاغری تداوم پذیر نیستند و وزن از دست رفته‌تان خیلی زود برخواهد گشت.

رژیم غذایی متعادل و سالمی را با ورزش همراه کنید تا نتیجه بگیرید. سوخت و ساز شما باید با شیوه‌ کسر کالری همیشه فعال باشد تا احساس انرژی و رضایت کنید و بتوانید در بلندمدت به چیزی که می‌خواهید برسید.

گردآوری : مجله اینترنتی صبح نو

این نوشته برای شما جذاب بود؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

پربازدید ترین مقالات